سه‌شنبه 11 شهريور 1393 - 6 ذي القعدة 1435 - 2 سپتامبر 2014

صفحه اول|منابع خبري|گزارش هفتگی|تشکيلات شورا|ائمه جمعه|ارتباط با ما |رهنمود رهبر|کتابخانه|پست الکترونیک

مطلب امام جمعه نورآباد

عنوان مطالب ایراد شده
مهدي عج در حديث
هشدار امام جمعه دلفان :توهين وتخريب افراد به خاطر مسائل سياسي وانتخاباتي حرام است .
امام جمعه شهرستان دلفان :خواستار تعاملات بيشتر حوزه و دانشگاه شد
تنها راه حل فلسطين جهاد و قيام است
هرکسى درهر شغل و لباسى که هست به وظيفه خود در قبال وضع اخلاقى جامعه که 'امر به‌معروف ونهى ازمنکر' است عمل کند
سبك زندگي از نظر اسلام
اهميت وجايگاه وقف در اسلام
وجدان كاري
پاسخ به شبهات پيرامون عدل الهي
چه كنيم كه گناه نكنيم؟
قوانين حاكم برخانواده
آداب اسلامي در نوروز
سوالات وپرسش ها درباره تربيت قرآني نوجوانان
اهميت آموزش قرآن به نوجوانان
تشکيل قطب قدرت جهان اسلام
سنّتهاي‌ ازدواج‌ اسلامي‌ در روايات‌
حقوق‌ زن‌ وشوهر
آداب‌ ولادت‌ وفرزندان‌
آداب‌ خوردن‌ وآشاميدن‌
فوائدميوه‌ها وخوراكيها
دستورهاي‌ ائمه‌ معصومين‌(ع‌)دربارة‌ سلامتي‌
آداب‌ خوابيدن‌
عظمت قرآن
نظراتى چند از انديشمندان مغرب زمين
حضرت مهدي عج
علامت هاي ظهور امام زمان (عج)
جهاني سازي وانتظار
برخي از سخنان امام‌ زمان‌ (عج‌)
خانواده در قرآن
آداب خوابيدن
پوشش در قرآنى
آداب مسافرت
آداب ميهمانى
چگونه با مردم رفت وآمد نماييم؟
شيطان شناسى
استاد علامه شهيد مطهري وقرآن کريم
حضرت‌ محمّد(ص‌)
روز وحدت حوزه و دانشگاه.
جايگاه قلم و نشر را در مکتب اسلام
جهادفرهنگي وتبليغي
جايگاه کتاب وکتابخواني در اسلام
بيداري اسلامي يعني چه؟
انتخابات در جمهوري اسلامي ايران
امر بمعروف و نهى از منكر
اهميت وجايگاه ولايت در اسلام
مورخ 28/11/1390 - عنوان مطلب : علامت هاي ظهور امام زمان (عج)
نسخه چاپی تهیه نسخه چاپی           تعداد بازدید : 471



? علامت هاي ظهور امام زمان (عج)

اما در اين جا به برخي از رويدادهاي مهي كه در زمان ظهور آن حضرت اتفاق خواهد افتاد و در رويات و منابع اسلامي به عهنوان علامات ظهور حضرت مهدي (ع) از آنها ياد شده است، اشاره مي شود:

1. خروج دجال يك چشم و ادعاي الوهيت و خون ريزي و فتنه هاي فراوان او در زمين و جنگ با حضرت مهدي (ع) و شكست و نابودي اش به دست امام زمان (ع) يا حضرت عيسي (ع).

2. نداي آسماني براي معرفي حضرت مهدي (ع) و شنيدن همه مردم، آن را به زبان رايج خودشان و استقبال آنان از امام زمان (ع).

3. خروج سفياني (عثمان بن عنبسه از اولاد يزيد بن معاويه) از وادي يابس، در سرزمين ميان مكه و شام، و تصرف بسياري از شهرها و خون ريزي و فتنه در بين مردم، و نبرد او با لشكريان امام زمان (ع) و كشته شدنش در صخره بيت المقدس به دست ياران حضرت مهدي (ع).

4. خروج سيد حسني از شمال ايران (حدود ديلم و قزوين) و دعوت او به مذهب اماميه، و رفع ظلم از مردم و نبردهاي پيروزمندانه او با ستمكاران و فاسقان و پيوستن او به حضرت مهدي (ع) در كوفه.

5. خروج شصت كذاب كه به دروغ ادعاي پيامبري مي كنند.

6. ادعاي دروغين مقام امامت توسط دوازده نفر از آل ابي طالب (ع).

7. كشته شدن نفس زكيه، پسري از آل محمد (ص)، در مسجد الحرام، مابين ركن و مقام.

8. ظاهر شدن صورت و سينه و يا كف دست، در چشمه خورشيد.

9. وقوع كسوف در نيمه ماه رمضان و خسوف در آخر رمضان.

10. برخاستن نداهاي متعدد از آسمان در ماه رجب و شنيدن همه مردم.

11. گسترش سياهي كفر، فسق و معصيت در سراسر جهان.

12. ظهور حضرت مهدي (ع) (به هيات مردي سي سال) از كنار كعبه، در مكه معظمه.

? دوران انتظار

اولين كسي كه موضوع مهدويت را طرح كرده شخص پيامبر اسلام است

حضرت فرمودند نهمين جانشين حسين پس از غيبت طولاني و سرگرداني گمراه كننده ظاهر خواهد شد و امرخدا را آشكار و دين او را پيروز خواهد گرداند.

همچنين آمده که فاصله هاي طبقاتي را در سطح جوامع بشري بر هم خواهد زد. و هيچ انسان گرسنه اي در سراسر زمين پيدا نخواهد شد.

امنيت و سلامتي اين دو نعمتي که در اکثر کره زمين مفقود شده بصورت کامل به بشريت اهدا مي گردد.

امام مهدي يک چهره بين المللي است

حضرت از يک جهت ايراني است زيرا ما در امام سجاد ايراني بوده و نامش شهربانو.

از طرفي رومي است زيرا مادرش نرجس رومي بوده از يک طرف عرب است زيرا نسبش به هاشم مي رسد.

از طرفي بني اسرائيلي است زيرا بني هاشم و بني اسرائيل از نسل ابراهيم خليل هستند.

هيچ کس باندازه شيعه راجع به جامعه اخرالزمان و انقلاب بزرگ شفاف صحبت نکرده است.شيعه نام و مشخصات ظاهري و خصوصيات حضرت و شعارها و نحوه حکومتش صحبت کرده درحالي که در ساير اديان فقط بشارتهائي مطرح شده است.

وجود امام مهدي در پس پرده غيبت از عجايب خلقت است. زيرا نوع زندگي حضرت در اين مدت طولاني و اينکه هيچ کسي به اندازه او خدا را عبادت نکرده. هيچ کس به اندازه او زاهد نبوده. هيچ کسي به اندازه او بر حسين (ع) گريه نکرده. مسکن و ازدواج و ديگر مسائل جزئي حضرت را کسي جز خدا نمي داند.

پيامبر كه معمار اسلام بوده براي پركردن خلا امام در زمان غيبت و آماده سازي و حفظ روحيه ولايت پذيري مردم طرحي درافكنده و آن طرح «انتظار فرج» است كه فرمود «انتظار الفرج عباده»

اينكه پيامبر اين انتظار را عبادت مي داند زيرا انتظار فرج حلقه رابط ميان گذشته و آينده امامت است. زيرا مشعل هدايت در صراط مستقيم الهي است. زيرا تداوم بخش نهضت انبياست. زيرا خط بطلان بر همه حكومتهاي طاغوتي است.

علامه طباطبايي مي فرمايد: امام باطنا مراقب شخص و با روح و جسم او در ارتباط است اگرچه از چشم وي غايب است. وجود او همواره ضروري است هرچند زمان ظهور و بازسازي جهاني به دست او فرا نرسيده است.

امام سجاد (ع) فرمود: مردم روزگار غيبت که به امامت آن حضرت اعتراف مي کنند و ايمان مي آورند از مردم هر عصر و زماني برترند. زيرا خداوند آن گروه فرزانه را بدان پايه از خرد و دانش مي رساند که غيبت را شهود مي دانند.

اينکه انتظار را عبادت و گاهي برترين عمل معرفي مي کنند زيرا انتظار فرج يعني ايمان به غيب .الذين يومنون بالغيب.

زيرا انتظار فرج يعني مبارزه با ظلم. زيرا انتظار فرج يعني اميد به ظهور منجي.

عامل مهدويت مي تواند اسلام ناب را زنده نگه دارد همانطور كه پرفسور كربن گفت همه اديان مرده اند جز شيعه.زيرا همه مي گويند پيامبر ما يا امام ما مرده است ولي شيعه مي گويد امام ما زنده است و دارد زندگي مي كند و بر كار ما نظارت دارد.

در يک مجله تونسي آمده است که:

پيامبر (ص) ايرانيان را جهت رهبري امت اسلامي بر مي گزيند.

در روايتي است هرگاه ديديد پرچمهاي سياه از خراسان آمدند خود را به آن پرچمها برسانيد اگرچه خويشتن را روي زمين بکشيد زيرا مهدي (عج) خليفه الله در ميان آنان است

امام صادق (ع) فرمود مردم قم ياور قائم و خواهان حق ما هستند.آنگاه حضرت سر مبارک را بسوي آسمان بلند کرد و عرض کرد خدايا اين مردم را از هر فتنه اي حفظ کن و از هر هلاکتي نجات بده.

و فرمود پيش از ظهور مهدي (عج) قم مرکز علم و دانش مي گردد و از آنجا به تمام شهرها از شرق و غرب علم منتشر مي شود.

مردم ايران بعد از اسلام آوردن بخاطر هوش وکياست خود متوجه برتري اهل بيت (ع) شدند و راه آنان را انتخاب کردند و هميشه مورد عنايت اهل بيت بخصوص امام عصر بوده اند.لذا مسجد جمکران به فرمان حضرت ولي عصر در قم احداث مي گردد.

لذا ارتباط معنوي اقشار مردم ايران با حضرت ولي عصر در دعاهاي ندبه و زيارت مسجد جمکران و تشکيل صدها موسسه مهدويت ودهها همايش و سمينار و سخنراني و امثال آن تجلي يافت. و با اين شوق قدرت مردم ايران چند برابر شد. و اين باعث شد که استقامت مردم در مقابل توطئه ها استکبار باعث شگفتي دشمنان گردد.

مخصوصا با پيروزي ملت ايران در دفاع مقدس وحزب الله لبنان در جنگ سي و سه روزه توجه دشمنان به مسئله مهدويت جلب شد بطوري که در مراکز کفر جهاني موسسات مختلفي پيرامون تحقيق و پژوهش درباره اعتقاد به امام زمان تشکيل گرديد. که نمونه آن مرکز شيعه شناسي در پايتخت رژيم صهيونيستي است.

 

نظرات کاربران :

اي ميل :
نام :
نظر شما :
 
   
 
   تعداد بازدید : 16594236    ImamatJome.com © 2008